بهترین روشهای تبلیغاتی در اینترنت کدامند؟
انواع روش های نوین تبلیغات در اینترنت چیست ؟
مزایا و معایب انواع تبلیغات اینترنتی چیست؟
امروزه برای فروش بیشتر، تبلیغات در همه کسب و کار ها ( واقعی و مجازی ) حرف اول را می زند .
اینکه چه کسب و کاری داریم و متناسب با آن در کجا تبلیغ کنیم بسیار اهمیت دارد و شاید بتوان گفت یک تخصص است !
در این مقاله روی سخن ما با دوستانیست که در اینترنت فعالیت دارند و بخشی از فروش و کسب وکارشان را در فضا مجازی انجام می دهند .
برای یافتن پاسخ سوالات بالا و یافتن روش مناسب تبلیغاتی با ما همراه باشید .
انواع تبلیغات اینترنتی
تبلیغات بنری |
تبلیغات بنری از قدیمی ترین تبلیغات اینترنتی است. در این روش آگهی بنر تبلیغی در محلی از صفحه سایت تبلیغ کننده نمایش داده می شود و معمولا این آگهی به صفحه ای شامل توضیحات تکمیلی تبلیغ لینک می شود.
این بنر تبلیغی به مدتی که بین تبلیغ دهنده و تبلیغ گیرنده قرارداد شده است نمایش داده می شود.
این نوع تبلیغات معمولا زمانی بهره برداری کافی را دارند که در سایت های پرکاربر و پربازدید استفاده شوند در غیر این صورت بطور کلی فایده ای نخواهند داشت .
- انواع تبلیغات بنری :
- مزایای تبلیغات بنری :
- بدلیل نمایش زیاد در برابر کاربران (البته در سایت های پر کاربر) باعث برندینگ شما شده و کاربر با نام شما آشنا می شود و در ذهن او ثبت می شوید . ( البته اگر بصورت مداول و طولانی تبلیغات دهید )
- هزینه آن نسبت به سایز روش های تبلیغاتی کمتر بوده و بهتر می توان بودجه تبلیغات خود را مدیریت کرد .
- برخی شرکت های ارائه دهنده این نوع تبلیغات ، این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا بسته به محدوده جغرافیایی موردن نظرتان ، نحوه نمایش بنر تبلیغی را مدیریت کنید .
- تبلیغات ثابت تنها در یک وب سایت انجام می شود اما با تبلیغات کلیکی و تبلیغات به روش CPM ، شما می توانید تبلیغات خود را در بسیاری از سایت هایی که به کسب و کار شما مرتبط هستند قرار دهید .
- معایب تبلیغات بنری :
- اکثر افراد بین 18 تا 34 سال تبلیغات بنری را نادیده می گیرند .
- اکثر افراد فکر می کنند اطلاعاتی که در بنر درج شده است در رابطه با همان وب سایتی می باشد که داخل آن هستند .
- مطالعات نشان می دهند برخی افراد به این نوع تبلیغات اعتماد نمی کنند و معمولا از کلیک بر روی آنها خودداری می کنند .
- میشه گفت نیمی از این تبلیغات توسط بازدیدکنندگان وب سایت ها مشاهده نمی شود .
- هزینه تبلیغات با توجه به اینکه بنر در کجای وب سایت قرار گیرد متفاوت است . هر چه مکان بهتر و بزرگ تر و اصطلاحا در چشم کاربر باشد هزینه آن بیشتر است .
- نیمی از کلیک هایی توسط موبایل بر روی بنر ها انجام می شود اتفاقی هستند و بازار هدف نمی باشد .
تبلیغات پاپ.آپ (Pop-up Ads) |
از نظر من بدترین نوع تبلیغات هستند !
پیشنهاد می کنم از این نوع تبلیغات استفاده نکنید زیرا اغلب آزاردهنده اند.
- معایب تبلیغات پاپ آپ :
- اکثر کاربران بلافاصله آن را می بندند بدون اینکه بخوانند ویا توجهی به آن کنند.
- استفاده بیش از حد آن می تواند کاربران را از سایت شما متنفر کرده و دیگر به سایت شما برنگردند .
- شاید در زمان محدود بازدید رتبه الکسا و بازدیدتان بالا رود اما بمرور می تواند با کاهش بازدید از سایتتان باعث کاهش رنک الکسای شما می شود .
تبلیغات پاپ.آندر (Pop-Under) |
![](http://blog.utabweb.net/uploadfile/file_portal/site_2939_web/file_portal_end/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA/%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA/editor/%D9%BE%D8%A7%D9%BE-%D8%A2%D9%BE.jpg)
بازاریابی محتوا |
- رپورتاژ آگهی : به نوعی از آگهی ها گفته می شود که در سایت های خبری و وبلاگ های مرتبط و پربازدید درج می شود.در این نوع تبلیغات سایت های خبری تبلیغات شما را به صورت گزارشهای خبری در صفحات خود ثبت می کنند. ریپورتاژ آگهی همان بک لینک دائمی است و لینک سایت شما برای همیشه درآن سایت وجود دارد و حذف نمی شود و این یک مزیت برای این نوع تبلیغات محسوب می شود .
- وبلاگ نویسی : برای تولید محتوا و داشتن کاربر هدف وبلاگی بسازید و محتوای مرتبط با کسب و کار خود را در آن قرار دهید و به سایت خود لینک کنید وبلاگ نویسی نه تنها روشی موثر برای ارتباط با مخاطبانتان است بلکه به جهت لینک دهی که انجام می شود تاثیر مثبتی بر سئوی شما دارد.
- ایمیل مارکتینگ : ایمیل مارکتینگ یکی از روشهای بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) است ایمیلهای تبلیغاتی به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه ارسال می شوند. می توانید با ایمیل هایی که از کاربران خود دارید در ایمیل مارکتینگ های مختلف ثبت نام کنید و ایمیل های تبلیغاتی مانند تخفیفاتی که برای ایام ویژه دارید را ارسال کنید.
- بازاریابی مشارکتی : در این نوع تبلیغ هزینه به ازای فروشهای صورت گرفته پرداخت می شود و مبلغ ثابتی برای هر فروش در نظر گرفته می شود و صاحب کالا یا ارائه دهنده خدمات به شخص تبلیغ کننده پرداخت می کند آگهیدهندگان، عاشق این شیوه پرداخت هستند. زیرا همیشه بازدهی کار مثبت است و این مزیت خوبی است که سرمایه گذاری برای تبلیغات همیشه نتیجه مثبتی دارد و منجر به فروش می شود.
تبلیغات در نتایج جست وجو ( تبلیغات گوگل ادورز ) |
در تبلیغات گوگل ادورز ، بر اساس کلمات کلیدی مدنظرتان و با توجه به رقابتی که بر سر این کلمه بین شما و رقبایتان است ، یک مبلغی برای آن تعیین می گردد .
پس از شارژ اکانت گوگلتان ، نمایش تبلیغات در واژه های مد نظر شما آغاز می شود .
هزینه در تبلیغات گوگلی بر اساس دلار می باشد .(البه برخی شرکت ها از شما به "درهم" و برخی به " تومان" هزینه را دریافت می کنند )
مانند تبلیغات گوگل که مرتبط با موضوع جست وجوی شما هستند. موتورهای جست وجو همچون گوگل از نمایش تبلیغات مرتبط در نتایج جست وجو برای درآمدزایی استفاده می کنند .
نکته: دامنه های ir تحریم هستند و برای تبلیغ در گوگل باید دامنه ای غیر از ir داشته باشید. ( چگونه دامنه بخریم ؟)
از امکانات گوگل ادوردز می توان به موارد زبر اشاره کرد :
![Ú¯Ùگ٠ادÙردز](http://blog.utabweb.net/uploadfile/file_portal/site_2939_web/file_portal_end/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA/%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA/editor/utabadwords.png)
• در کوتاهترین زمان ممکن در نمایش صفحات گوگل قرار می گیرید حتی اگر امروز سایت خود را فعال کرده باشید .
• تنها در صورت کلیک کاربران بر روی لینک شما از مبلغ شارژ شما کسر می شود و نمایش تنهای تبلیغ شما هیچ هزینه ای نداشته و رایگان است .
• می توانید تبلیغ خود را برای فارسی زبانان و در صفحات فارسی جستجوی گوگل فعال نمایید .
• تبلیغات گوگل بسیار هدفمند هستند و اغلب افرادی که به دنبال کسب و کار شما هستند و عبارت کلیدی شما را سرچ می کنند نمایش داده می شوند و در نتیجه بازدهی این نوع تبلیغات خیلی بالا می باشد .
• می توانید سقف میزان مصرف شارژ روزانه را مدیریت کنید .
• می توانید ساعات نمایش تبلیغات را تعیین کنید .
• می توانید کشوری که تبلیغات در آنها نمایش داده شود را تعیین نمایید .
• می توانید زبان های مختلف برای نمایش تبلیغ را تعیین نمایید .
• می توانید صفحه ای که کاربر آن را مشاهده نماید را تعیین نمایید .
• بلافاصله تبلیغ فعال می شود و آکهی شما را نمایش می دهد.
• افراد زیادی هستند که برای جستجوهای خود از گوگل استفاده می کنند و بنابراین مخاطبان بسیار زیادی دارید .
• می توانید هزینه هر کلیک را تعیین نمایید .
• درصورتیکه کلمات خود را بخوبی انتخاب کرده باشید ، معمولا به میزانی که هزینه می کنید ، فروش خواهید داشت .
برخی روش های تبلیغات اینترنتی را با هم بررسی کردیم . مطمئنا هدف همه از دادن تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ، افزایش بازدید و در نهایت افزایش فروش است . بنابراین مراقب باشید تا تبلیغات سیاه انجام ندهید چرا که به کسب و کار شما آسیب می زند .
از جمله تبلیغات سیاه می توان به ارسال ایمیلهای اسپم، ارسالپیامهای جمعی بدون مخاطب مشخص و تبلیغات پاپآپ اشاره کرد. زیرا در این نوع تبلیغات کاربر هدف شنایایی نمی شود و احتمال نتیجه بخش بودن تبلیغ بسیار کم است بنابراین زمان و هزینه خود را هدر می دهید.
منبع : https://utabweb.net/what-are-advertising-methods-internet