آیا با انواع سئو آشنایی دارید؟ 
سئوی خارجی سایت چیست؟ سئوی داخلی سایت چیست؟
سئوی داخلی و خارجی چه تفاوتی دارند؟ کدام یک برای طراحی سایت بهتر است؟
سئوی خارجی سایت چه تاثیری بر رنک و بازدید سایتتان خواهد داشت؟
لینک سازی خارجی یا بک لینک چیست ؟ چگونه بک لینک بسازیم؟ 
 
در فرآیند طراحی سایت ، اصطلاح سئو (Search Engine Optimization) یا همان بهینه سازی برای موتور های جستجوگر یکی از روش ها برای بهبود رنک است که این روزها تاثیر بسزایی بر افزایش بازدید و کیفیت سایت ها دارد. سئو در دو نوع انجام می شود :

1.سئوی داخلی (on page seo) 

2. سئوی خارجی (off page seo)

در ادامه مطلب سئوی داخلی و خارجی را به شما معرفی می کنیم و 6 تکنیک پرکاربرد برای سئوی خارجی را شرح می دهیم . با ما همراه باشید.


در فرآیند طراحی سایت ، اصطلاح سئو (Search Engine Optimization) یا همان بهینه سازی برای موتور های جستجوگر یکی از روش ها برای بهبود رنک است که این روزها تاثیر بسزایی بر افزایش بازدید و کیفیت سایت ها دارد. سئو در دو نوع انجام می شود :

1.سئوی داخلی (on page seo) 

2. سئوی خارجی (off page seo) 

پس از طراحی سایت ، اولین قدم برای بهبود رنک سایت و بهینه سازی در موتور های جستجو سئوی داخلی است. سئوی داخلی شامل اقداماتی است که در سایت خودتان برای بهبود رنک و سئو انجام می دهید. کارهایی از قبیل عنوان مناسب برای مطالب ، محتوای جدید و با کیفیت ، کلمات کلیدی مناسب ، محتوای متناسب با کلمات کلیدی ، دیسکریپشن ، لینک سازی داخلی ، ساختار URL مناسب و ... که در مقالات قبلی مطالبی در این رابطه به شما ارائه کردیم.

سئوی خارجی که موضوع اصلی این مقاله است ، شامل اقداماتی است که خارج از سایت خود و در فضای اینترنت برای بهبود رنک و سئو انجام می دهید و باعث می شوند سایت شما پربازدید تر شود. کارهایی از قبیل فعالیت در شبکه های اجتماعی ، لینک هایی که از سایت های دیگر به شما می شود و ... 

اما کدام بهتر است؟ سئوی داخلی یا خارجی؟ 
در واقع نمی توان گفت که کدام یک بهتر است. سئوی داخلی و خارجی مکمل یکدیگر هستند و اگر می خواهید موفق باشید و از رقیبانتان در صفحات موتور های جستجوگر پیشی بگیرید باید از هر دو نوع استفاده کنید . رعایت نکات سئوی داخلی و خارجی در کنار یکدیگر می تواند رشدی واقعی و چشم گیر به سایت شما بدهد. 
حتی اگر سئوی داخلی شما 100 درصد باشد اما سئوی خارجی نداشته باشید و از سایت های دیگر به شما لینک نشده باشد ، باز هم سایت شما در این بازار رقابتی شانس کمی خواهد داشت.

تکنیک های سئوی خارجی : 

سئوی خارجی به فعالیت هایی اشاره دارد که خارج از سایت خود انجام می دهید و لینک هایی که از سایت های دیگر به شما داده می شود. لینک های خارجی (Back Links) و لینک سازی خارجی ، محبوب ترین و موثرترین روش سئوی خارجی است که به شیوه های مختلفی صورت می پذیرد و در ذیل مواردی از روش های محبوب و کاربردی لینک سازی خارجی را بیان می کنیم . 
 
1.کامنت گذاری در وبلاگ ها و فروم ها :
با آدرس سایت خود و کلمات کلیدی سایتتان ، در وبلاگ ها و فروم های معتبر که بازدیدکنندگان زیادی دارند ، کامنت بگذارید. البته توصیه می کنیم که در وبلاگ ها و فروم هایی فعالیت کنید که مرتبط با موضوع و کسب و کار شما هستند و بازدیدکنندگان امکان بیشتری دارد که لینک و آدرس شما را باز کنند . همچنین می توانید به جای استفاده از نام شخص ، فروشگاه یا شرکت خود ، از کلمات کلیدی به عنوان نام نویسنده ی کامنت استفاده کنید.
مثلا اگر سایتتان در رابطه با رژیم غذایی است ، نام خود را بنویسید : راه کارهای کاهش وزن. 
حتی بهتر است در فروم هایی که مرتبط با فعالیت و کسب و کارتان هستند ، با اعضای فروم ارتباط برقرار کرده و به آن ها مشاوره بدهید و مقالات مناسب بگذارید. در این صورت هم ارتباطی موثر و واقعی با مخاطبان برقرار می کنید و هم بک لینک هایی برای سایت خود به وجود می آورید.
 
2. عضویت در گوگل پلاس (google+) :
گوگل پلاس یک سرویس شبکه اجتماعی مربوط به گوگل است که با عضویت در آن می توانید از راهی آسان بک لینک هایی برای خود بسازید.
کار با این شبکه ی اجتماعی راحت است و می توانید از طریق ایمیل خود در آن عضو شوید و آدرس و مشخصات سایت خود را در صفحه تان وارد کنید. سپس پست گذاشته و روزانه صفحه خود را به روز کنید.
در گوگل پلاس این امکان را دارید که لینک مطالب سایت را به صورت پست های جداگانه قرار دهید و مخاطبان را برای مطالعه کامل مطلب به سایت هدایت کرده و بازدید داشته باشید.
می توانید توضیحات مختصر و مفیدی درباره فعالیت و کسب و کارتان ارائه کرده و خودتان را به بقیه ی کاربران گوگل پلاس معرفی کنید. همچنین امکان درج عکس و درج مکان خود را نیز دارید.
اگر در شبکه ی اجتماعی گوگل پلاس عضو شدید به صورت مستمر فعالیت کنید تا تاثیر مطلوب آن را در بلندمدت مشاهده نمایید. البته بهترین شیوه این است که با همکاران و کسانی که مربوط به فعالیت شما هستند در این شبکه اجتماعی ارتباط برقرار کنید. برای آن ها کامنت بگذارید و بازخورد دهید و بازخورد بگیرید.   
 
3. فعالیت در شبکه های اجتماعی :
فعالیت در شبکه های اجتماعی یکی از انواع سئوی خارجی محسوب می شود. شبکه های اجتماعی امروزه بستر مناسبی برای تبلیغات و بازاریابی می باشند و به دلیل کاربران زیادی که در این فضا حضور دارند ، رغبت افراد برای فعالیت در این فضا و اقدام به بازاریابی روز به روز بیشتر می شود .
شما هم می توانید بک لینک های خوبی در شبکه های اجتماعی بسازید و در هر شبکه ی اجتماعی یک پیج یا صفحه مربوط به سایت و فعالیتتان داشته باشید. اگر با صبر و کمی حوصله به صورت مستمر در شبکه های اجتماعی فعال باشید ، تاثیر مثبتی بر سئوی سایت خود خواهید گذاشت .
برای آگاهی از نکات مربوط به فعالیت در شبکه های اجتماعی ، مقاله ی بازاریابی در شبکه های اجتماعی را بخوانید.
 
4. ریپورتاژ آگهی یا پست مهمان :
در این روش شما یک مطلب اختصاصی برای یک سایت پربازدید ایجاد کرده و از طریق ارتباط با آن ها، از مدیر سایت درخواست می کنید که آن را در وب سایت خود منتشر کند. در عوض آن وب سایت لینکی از سایت شما را به عنوان منبع در انتهای مطلب معرفی می کند یا به کلمات کلیدی مورد نظر شما که در خلال متن قرار دارد ، لینک می دهد.
البته هر سایتی برای ریپورتاژ آگهی یا پست مهمان قوانین و قیمت مخصوص به خود را دارد. توجه داشته باشید که حتما یک پست با کیفیت و بر مبنای کلمات کلیدی مهم بنویسید. به گونه ای که برای مخاطبان و بازدیدکنندگان آن وب سایت ، ترغیب کننده باشد و بر لینک شما کلیک کنند. اگر نیاز ها و علایق مخاطبان وب سایت موردنظرتان را بدانید ، مطلب بهتری خواهید نوشت.
 
 
5. ساخت وبلاگ در سرویس های وبلاگ دهی معتبر :
در سرویس های وبلاگ دهی معتبر وبلاگی با عنوان سایتتان بسازید و به صورت مستمر وبلاگ ها را به روز نگه دارید و مطالب جدید خود را به همراه لینک منبع در این وبلاگ ها پست کنید. سعی کنید مطالب مفیدی در وبلاگ های خود قرار دهید تا باعث جذب مخاطب شود. با این راه کار شما بک لینک هایی برای خود از این وبلاگ ها خواهید داشت. 
 
6. تولید محتوای با کیفیت :
محتوای با کیفیت و جدید تولید کنید . این طبیعی ترین راه برای ایجاد لینک های خارجی است. ایجاد محتوایی مفید که قابل اشتراک گذاری باشد می تواند برای شما لینک ها و ارجاع های حقیقی و طبیعی به وجود آورد که ارزش زیادی هم دارد. این نوع نه تنها برای سئوی شما مفید است بلکه شما می توانید امیدوار باشید که مخاطبان یا مشتریان پایدارتری خواهید داشت. 
همچنین محتوای با کیفیت و جدید ، لینک سازی خارجی تان را هم بهبود می بخشد و باعث می شود افراد مایل باشند روی لینک های شما کلیک کنند و ادامه ی مطالبتان را بخوانند و با سایتتان آشنا شوند. در رابطه با راه هایی برای محتواگذاری با کیفیت ، مقاله ی چگونه تولید محتوا کنیمرا بخوانید.
 
اما لینک خوب چیست ؟ 
ابتدا شما باید بدانید که صرفا کمیت لینک هایی که به شما داده می شود مهم نیست بلکه کیفیت آن هم بسیار مهم و موثر است. فقط مهم نیست که به شما لینک های زیادی ارجاع داده شده باشد ، بلکه مهم است که این لینک ها از کجا می آیند و از سوی چه سایتی هستند. 
یک لینک و پیوند مفید ، لینکی است که از سایتی معتبر و پر بازدید به شما داده شده باشد. مثلا اینکه از سایتی معتبر لینک داشته باشید یا یک وبلاگ معمولی ، بسیار متفاوت است. 

البته بهینه سازی سئوی داخلی و خارجی دومین قدم برای داشتن یک سایت موفق است. در اولین گام شما باید یک طراحی سایت حرفه ای با کمک یک شرکت طراحی سایت معتبر و یا یک سایت ساز آنلاین حرفه ای ، انجام دهید. 
 

هم اکنون برای ایجاد سایت حرفه ای خود اقدام کنید ...