دلایل شکست یک وب سایت|دلایل شکست یک کسب وکار اینترنتی

فروش اینترنتی



یک وب سایت برای کسب و کار شما دیگر لوکس نیست - ضروری است. اما فقط به این دلیل که شما در یک وب سایت سرمایه گذاری کردید، به این معنی نیست که در ارتباط با مشتریانتان موثر است و در نهایت بهبود فروش شما را نیز افزایش می دهد. در حالی که دلایل متعددی وجود دارد که چرا وبسایت شما موثر نبوده است، در اینجا 10 مورد از رایج ترین توضیحات برای وب سایت ناکام  و دلایل شکست کسب و کارهای اینترنتی است.


1- وب سایت موبایل فرندلی ( mobile-friendly ) نیست 
انقلاب تلفن همراه  ، همچنان در سراسر جهان رشد می کند، روند به سوی "دیجیتال رفتن" ادامه خواهد یافت. به عبارت دیگر، مصرف اینترنت به داخل دستگاه های قابل حمل منتقل می شود. این به این معنی است که وب سایت کسب و کار شما نیز باید برای کاربران تلفن همراه بهینه شود.
متاسفانه هنوز وبسایت هایی وجود دارند که موبایل فرندلی نیستند. این موضوع علاوه بر آنکه باعث کاهش میزان گفتگو و ارائه خدمات به مشتریان می شود ، می تواند منجر به مجازات از سمت موتورهای جستجو نظیر گوگل شود 
پس در طراحی سایت دقت به ریسپانسیو بودن وب سایت ها و ارائه آنها در همه دیوایس ها به بهترین شکل ممکن در درجه اهمیت بالایی قرار دارد . 



2. وب سایت شامل اصطلاحات فنی بیشماری است
من می فهمم که شما یک متخصص در زمینه خود هستید و میخواهید دانش و اقتدار خود را نشان دهید. اما به شرط آنکه شما به طور مستقیم با متخصصین صنعت خودتان صحبت کنید. 
شتری متوسط ​​شما نمی خواهد زبان یا اصطلاحات صنفی که شما برای توصیف کسب و کار خود در وب سایت خود استفاده می کنید را درک کنید. بنابراین اجتناب از اصطلاحات و استفاده از زبان ساده و مستقیم که مشتریان شما به راحتی می توانند درک کنند ، عامل مهمی می باشد . 


3. محتوای وب سایت کم است
مشتریان شما مشکل دارند ، به وب سایت شما می آیند تا مشکل خود را حل کنند .  به همین دلیل وب سایت شما باید محتوایی تازه و ارزشمند داشته باشد که به سوالات واقعی پاسخ دهد.
به یاد داشته باشید، این بدان معنا نیست که آنها در جستجوی کسب و کار دقیق شما هستند. به عنوان مثال، وبلاگ ما شامل اطلاعات مفید در رابطه با چگونگی طراحی سایت و مطالب مربوط به سئو می باشد ، افرادی سوالی در رابطه با رتبه الکسا دارند ، آنها میتوانند در سرچ به سایت ما برسند ، زیرا این نوع محتوا را ما تولید کرده ایم.
به طور خلاصه، یک وبلاگ بنویسید و مطالب بسیار جذابی داشته باشید. این همچنین به بهبود SEO و بازاریابی محتوا کمک خواهد کرد.

4. اطلاعات ضروری را در وب سایت پنهان می کنند
علاوه بر جستجوی اطلاعات و مقالات متفاوت در یک وب سایت ، ممکن است مشتری به دنبال کسب و کار خاص خود شما باشد، بنابراین باید به راحتی اطلاعات زیر را بیابند :
*  آدرس کسب و کار شما. اگر کسب و کار شما تنها مجازی نبوده و آجر و ملات داشته باشید، یک لینک نقشه نیز اضافه کنید!
*  اطلاعات تماس، به ویژه شماره تلفن و آدرس ایمیل
*  پلاگین های رسانه های اجتماعی
*   ساعت های فعالیتتان ، قیمت گذاری محصولات و خدمات و صفحه "درباره ما".
تعجب  می کنید اگر به شما بگویم که شرکت های زیادی هستند که هنوز این اطلاعات را در وب سایت خود ندارند و اگر شما مثل من هستید، ممکن است تمایل داشته باشید برای ارتباط با یک شرکت و دریافت خدمات از آن این اطلاعات را کامل مطالعه کنید .
بنابراین دقت نمایید فراموشی درج این اطلاعا در سایت یکی از دلایل عدم موفقیت یک وب سایت خوهاد بود .  این اطلاعات را  به راحتی می توانید در سایت خود اضافه نمایید و درج آنها رایگان است .


5. سرعت لود وب سایت خیلی آهسته است
مشتریان انتظار دارند یک وب سایت برای بارگذاری سریع باشد. در واقع، 47 درصد از مصرف کنندگان انتظار دارند که وب سایت فقط 2 ثانیه یا کمتر بارگیری شود و این مهم است که به یاد داشته باشید  79 درصد از خریداران که از وب سایت و سرعت آن لذت نبرده اند ، کمتر احتمال دارد تا دوباره به این سایت بازگردند و دوباره از این سایت خرید کنند.
حجم تصاویر در وب سایت شما تاثیر بسزایی در حجم سایت و در نتیجه در سرعت لود سایت شما دارد . از سایت هایی مانند tinypng.org می توانید برای کاهش حجم تصاویر خود بدون کاهش کیفیت ان استفاده نمایید . ( دقت نمایید برای باز کردن این سایت نیاز به فیلتر * شکن می باشد )


6. وب سایت دعوت به عمل و راهنمای روشنی ندارد
شما نمی خواهید بازدید کنندگان سایت خود را در تاریکی بگذارید  ، مشتریان شما نمی توانند حدس بزنند که شما چه خدماتی را به آنها ارائه می دهید و چگونه می توانند این خدمات را از شما کسب کنند . بنابراین با گذاشتن دکمه هایی رنگی و مشخص در جای خوبی از وب سایتتان مشخص نمایید برای دریافت آن خدمت از کجا باید شروع کنند .
راهنمایی های لازم را نیز در سایت خود درج کنید تا مشتریان بالقوه به خریداران بالفعل تبدیل شوند . 


7.وب سایت قدیمی است
این به این معنا نیست که شما باید هر ماه ظاهر وب سایت خود را به روز کنید. اما، اگر سالهاست که سایتی دارید و در آن تغییری ایجاد نکرده اید وقت آن رسیده است تا با یک طراح سایت حرفه ای تماس بگیرید و وب سایت خود را بروز آوری کنید و طراحی آن را مطابق با سلیقه کاربران امروزی کنید . 


8. وب سایت آزاردهنده است !
چه اعتقاد دارید یا نه،  هنوز هم کسب و کارهایی هستند که در داشتن وبسایت هایی که موسیقی یا ویدیوهای خود را به صورت خودکار پس از ورود به سایت، پخش میکنند، اصرار دارند.حتی بدتر، سایت هایی پر از تبلیغات بنری ، رنگ های روشن و متن زرق و برق دار وجود دارد . این سایت ها فقط آزاردهنده هستند و در نهایت باعث می شود کاربر سایت را ببندد . 
بنابراین، چه تعداد افراد حاضر هستند مجدد روی این سایت کلیک کرده و وارد آن شوند ؟!
به یاد داشته باشید که اکثریت بازدیدکنندگان شما در حال مرور سایت شما در دستگاه های تلفن همراه نیز هستند. این به این معنی است که سایت شما باید تمیز و سازماندهی شود. اطلاعات را به حداقل برسانید و از زیر عنوان ها، لیست های گلوله ای و عناصر گرافیکی استفاده کنید تا بازدید کننده بتواند این اطلاعات را در قسمت های کوچکتر هضم کند.


9. سبد خرید یا پلت فرم پرداخت سایت دارای مشکل است
اگر سایت شما دارای یک درگاه پرداخت می باشد شما باید به طور مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می کند. اگر سبد خرید یا پردازش پرداخت شما دارای مشکل باشد ، شما نمیتوانید فروش یا دریافت وجهی را داشته باشید .


10. شما کاربران را به صفحات مختلف هدایت نمی کنید
بسیاری از کسب و کار ها تمام ترافیک اطلاعات خود را به صفحه اصلی وبسایت خود ارسال می کنند و کاربران را به هیچ صفحه دیگری از وب سایتشان هدایت نمی کنند . این یک اشتباه است !
صفحه اصلی سایت باید گویای موارد کلی وب سایت شما باشد و ریز اطلاعات و جزئیات هر یک از خدمات برای هر نوع از مشتری خود را باید در صفحه ای جداگانه بیان کنید و امکان دسترسی به آن صفحه را در صفحه اصلی در اختیار کاربر خود قرار دهید . اینگونه مشتریان در وب سایت شما می چرخند و اطلاعات خود را کسب می کنند و جالب است بدانید این چرخش از نظر سئو نیز بسیار اهمیت دارد .
 
منبع مطلب:http://blog.utabweb.net