بازاریابی اینترنتی مزیت هایی دارد که هر کسی را راغب به صرف زمان و هزینه  در این نوع بازاریابی می کند ابتدا خیلی کوتاه به مواردی از آن می پردازیم و سپس خواهیم گفت که بازاریابی اینترنتی چیست و چه کنیم تا بازاریابی مناسب و موفقی داشته باشیم و روش های بازاریابی را عنوان خواهیم کرد.

1- ایجاد ارتباط دوطرفه :
در تبلیغات اینترنتی  مخاطبان نه تنها پیام تبلیغاتی را مشاهده می کنند بلکه قادرند بازخورد داده و سوالات خود را در مورد محصولات و تولیدکنندگان یا خدمات ارائه شده  مطرح کنند چرا که تبلیغات در اینترنت بین مشتری و ارائه دهنده کالا یا خدمات یک ارتباط دو طرفه می سازد.

2- دسترسی جهانی و شبانه روزی:
تبلیغات اینترنتی همه گیر است و نیز دارای دسترسی جهانی است وتمام وقت قابل دسترسی است  که این موجب افزایش قابلیت مشاهده و گسترش بازار آن شده است.
 
3- قابلیت فروش:
 سرعت انجام کار امروزه یکی از فاکتورهای مهم برای مشتریان است و در این نوع از تبلیغات سرعت انجام خرید و فروش بسیار بالاست   چرا که پس از ارائه آگهی احتمال اینکه  بلافاصله فروش انجام شود بسیار بالاست  و کاربر قادر است با یک کلیک وارد فرایند خرید شود.
   یک کلیک

4- رتبه بالا در موتورهای جستجو گر
موتورهای جستجو گر امروزه میلیون ها کاربر را به سمت خود جذب کرده اند و موقعیت خوبی برای بازاریابان می باشد و چرا که بهترین روش برای جستجوی محصولات و اطلاعات مورد نیاز توسط کاربران و متقاضیان از یک سو و از سوی دیگر بهترین راه برای تبلیغات و جذب کاربران توسط تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات است.
برای اینکه  توانایی رقابت در دنیای گسترده مجازی داشته باشید ، باید به راحتی در دسترس باشید چرا که دنیای دیجیتال آتقدر گسترده و نامحدود است که تجارت و کسب و کار شما به راحتی در آن گم می شود. شما به این هدف نخواهید رسید مگر اینکه در موتورهای جستجوگر دارای رتبه بالایی باشید. برای کسب و کار اینترنتی خیلی حیاتی است هنگامی که جستجو های مختلف و متنوعی  از سوی کاربران انجام می شود در صفحات اول  نتایج  موتور های جستجو باشید  البته چه بهتر که در صفحه اول باشید.


حال چگونه تبلیغ کنیم ؟چه مواردی در بازاریابی از اهمیت بیشتری برخوردارند ؟ و بهترین روش های بازاریابی و افزایش فروش کالا و خدمات کدامند؟ چگونه جزء اولین انتخاب های کاربران باشیم؟


  • منحصر به فرد باشید:
از روش های رقیبانتان برای تبلیغات محصول و سایت خود استفاده نکنید.وب سایت های رقبای خود را تحلیل کنید تا روش های بازاریابی مناسب با کار خود را کسب کنید.سعی کنید از تبلیغات چندگانه و ترکیبی استفاده کنید و راهی منحصر به فرد کشف کنید.همچنین معرفی محصول در سایت های گروهی و معرفی محصول با تخفیف مشتریان بیشتری را روانه محصول شما می کند.
صحیح ترین مدل بازاریابی معرفی درست و کامل محصول و تضمین کیفیت و پشتیبانی از آن است.



  •  به خریدار اطمینان دهید و سعی کنید اعتمادش را جلب کنید:
خریدار باید مطمئن باشد که محصول همان است که می خواهد و از بین  محصولات مشابه بهترین خرید را انجام می دهد. همچنین امنیت برای کاربر بسیار مهم است پس  امنیت سایت خود را بالا ببرید و به او  اطمینان دهید خرید اینترنتی با امن ترین سرور ها انجام شده و خدمات پشتیبانی همیشه در دسترس آنهاست.

  • از مشتریان خود برای تبلیغات استفاده کنید:
 نظرات کاربران قبلی  که مشتری شما بوده اند و خرید انجام داده اند به نوعی تبلیغ غیر مستقم محصول است و تاثیر زیادی بر افکار عمومی دارد.بنابراین سعی کنید نظرخواهی درمورد کالا و خدمات خود داشته باشید.این بهترین راهکار است تا نقاط ضعف و قوت کار خود را بدانید دراین صورت می توانید به دو هدف مهم دست یابید اول اینکه به راحتی نقایص خود را بشناسید و برطرف کنید  و دوم  بیان نقاط قوت کارتان از زبان دیگران و به ویژه مشتریان بهترین، صادقانه ترین و ارزان ترین  نوع تبلیغات است.

نکته: همواره سایت و تبلیغات آن را به روز کنید تا مشتریان با صفحات تکراری مواجه نشوند.

  • تمرکز بر کیفیت به جای کمیت:
سعی کنید بهترین کیفیت را ارائه دهید کیفیت خوب محصول یا خدمات به خودی خود مبلغ کار شماست و بازدید سایت شما را با روندی رو به رشد بالا خواهد برد.

  •  درک کاربران :
اینکه علایق و نیازمندی های کاربران چیست و فرایند تصمیم گیری آنها به چه فاکتورهایی وابسته است مثلا برای کدام کاربران کیفیت اهمیت بیشتری دارد و برای کدامشان قیمت یا سهولت خرید و یا ... 


  • محصول یا خدمت خود را کامل و شفاف معرفی کنید:
مشتری باید قبل از خرید همه چیز را در مورد محصول بداند و کاملا آگاه و مطلع باشد.اطلاعات کافی و جزییات محصول را کاملا شفاف  در اختیار مشتری قرار دهید.
نکته مهم : در معرفی محصول صادق و روراست باشید تا به قول معروف مشتری دائم شما باشد در غیراینصورت با تعریف های دروغین از محصول و خدمات خود  محکم ترین ضربه را به محصول و شرکت تان در بازارخواهید زد.

و نکته مهم دیگر اینکه هرگز خریداران را تحت فشار قرار ندهید و محصول را به آنان تحمیل نکنید.


  • پاسخ به سوال اساسی "چرا؟" 
خود را به جای کاربران بگذارید و از خود سوال کنید که چرا این سایت را ببینم؟چرا دراین سایت عضو شوم؟ چرا ازاین سایت خریدکنم ؟ چرا این محصول را مشاهده کنم ؟چرا محصول با خدمت شما بهتر از سایر رقبا است؟ چرا قیمت کالای شما کمتر یا بیشتر از دیگران است ؟ و بسیاری چرا های دیگر که باعث می شود تا نقاط ضعف و قوت کسب و کارتان مشخص شود در این صورت است که می توانید نواقص سایت خود را برطرف کرده و آن را بهینه کنید.

بنابراین برای داشتن کسب و کار موفق و مشتریان بالقوه ابتدا باید سایتی حرفه ای و بهینه داشته باشیم. واضح است که هر چه بازدید کنندگان سایت بیشتر باشد مشتریان و کاربران هم بیشتر خواهند شد و فروش یا عرضه خدمت رو به رشد خواهد بود.قابل ذکر است که نگه داشتن مشتری یه طور دائم نیز بسیار مهم است و شما را موفق تر خواهد کرد چرا که تعداد زیاد مشتریان ثابت نشان از کیفیت مداوم یک کسب و کار است.
پس اگر می خواهید کسب و کاری موفق داشته باشید ابتدا خشت اول را درست بگذارید و سایت حرفه ای برای کارتان بسازید.

منبع مطلب : http://blog.utabweb.net