تولید محتوا چیست ؟
تولید محتوا سوخت استراتژی های بازاریابی مدرن آنلاین است. آیا هدف شما این است که از طریق موتورهای جستجو ترافیک بیشتری داشته باشید،  یا فقط مخاطبان را که قبلا داشته اید، تغذیه کنید ؟ 

اگر می خواهید برای ترافیک بیشتر رقابت کنید و بازدید سایتتان را بالا ببرید و در سرچ موتوهای جستجو قرار گیرید نباید از هر محتوایی در سایت خود استفاده کنید.
شما به محتوای با کیفیت عالی نیاز دارید.
مشکل این است که نوشتن یا تولید محتوای با کیفیت بالا بسیار وقت گیر است و استخدام یک نویسنده حرفه ای با تجربه زیاد و استعداد می تواند بسیار گران باشد.

نکات کلیدی تولید محتوا
  •  چگونه تولید محتوای مناسب برای وب سایت داشته باشیم ؟

در اینجا 9 استراتژی که می توانید برای ایجاد محتوای فوق العاده حتی در بودجه بسیار کم استفاده کنید معرفی می کنیم:
1- تکیه بر تجربه  :
شما در هر کاری که باشید قطعا تجربه هایی دارید که می تواند برای مخاطبین شما جذاب باشد . به عنوان مثال چنانچه مدرک کارشناسی حسابداری  دارید و برای  20 سال در شغل خود مسادل مالیاتی را بررسی کرده و انجام داده اید اکنون یک فرد با تجربه و با صلاحیت هستید . در مورد تجربیات خود و دیدگاه هایتان بنویسید و جزئیات را به اندازه ممکن درج کنید. شما ممکن است یک نویسنده حرفه ای نباشید، اما شما قادر خواهید بود که مطالب جذاب و با ارزش را تولید کنید
 از این طریق شما می توانید بی نهایت محتوای ناب در رابطه با کسب و کارتان که وب سایت را برای آن راه اندازی کرده اید،  تولید کنید .


2- کلمات کلیدی را لیست کنید .
یک ایده برای تولید محتوای خود بیابید و حال براساس آن شروع به نوشتن کنید . کلمات کلیدی نقش بسزایی در موتورهای جستجو دارند بنابراین قبل از شروع ، کلماتی که برایتان اهمیت دارد را لیست کنید و سعی کنید در محتوای خود باروشی هنرمندانه به کار بگیرید . توجه نمایید مردم اغلب جستجوهای خود را بر اساس عبارات کلیدی انجام می دهند تا کلمات .
بنابراین  سعی کنید از عبارات به عنوان کلمات کلیدی خود استفاده نمایید . از کلمات عمومی مانند آموزش استفاده نکنید . 
میتوانید از راهنمایی هایی که خود موتورهای جستجو انجام می دهند برای یافتن عبارات و کلمات کلیدی مناسب استفاده نمایید . 
دقت کنید این کلمات باید بصورت معقول اسفاده شوند. استفاده بی رویه از آنها می تواند تاثیر منفی داشته باشد .  



3- به خوانندگان خود فکر کنید .
کمی به مخاطبان خود فکر کنید . چه کسانی قرارا است محتوای شما را بخوانند ؟ خوانندگانتان دنبال چه چیزی در بین محتوای شما می گردند ؟ چه نکاتی برای آنها سودمند است ؟
آیا می خواهید سریع از سایت شما خارج شوند ؟
پس اگر چنین نیست محتوا را برای آنها بنویسید . به عنوان مثال، اگر شما شروع به نوشتن درباره محصولی می کنید، در نظر بگیرید چگونه فناوری پشت آن محصول به افرادی که به این محصول نیاز دارند ، کمک کند. در مورد جزئیات آن محصول صحبت کنید.


3- درج عنوان با چه کسی، چه، جایی، چگونه، و چرا و ...
عنوان هر محتوا ،  استارت ارتباط برقرار کردن کاربران با شما می باشد . عنوان است که خواننده را جذب می کند آیا محتوای شما را بخواند یا خیر .
عنوان هایی بسیار جذاب انتخاب کنید . خود را جای کاربرانتان قرار دهید ، جای کسانی که آگاهی خاصی نسبت به آن موضوع ندارند . سعی کنید عنوان هایتان سوالی را در خواننده ایجاد کند تا برای یافتن پاسخ آن محتوای شما را بخواند .
" چه کسی، چه، جایی، چگونه، و چرا" را تحت پوشش قرار دهید . اینگونه عناوین اغلب برای خوانندگان مفید هستند.


4- مشتریان در کجا ها  هستند ؟
پس از شناخت مشتریان خود باید کشف کنید آنها بیشتر در کدام فضا ها هستند . کشف کنید که خوانندگان شما در کجا جمع می شوند و سپس محتویاتی که نیاز دارند را ارائه دهید  . شبکه های اجتماعی ، وبلاگ ها و ... را بیابید و در آن مطالب خود را نشر دهید و به وب سایت خود لینک دهید . اینگونه می توانید بازدید بیشتری را برای سایت خود داشته باشید .


5- خلاصه کنید .
کم گوی و گزیده گوی چون دُر !
درست است که درج محتوا با جزئیات بسیار اهمیت دارد ، اما گاهی هستند افرادی که نیاز به توضیحات طولانی ندارند . گاهی مقالات زیادی درج می کنید که بسیار طولانی و مفصل هستند . می توانید آنها را خلاصه کنید و تنها به ذکر نکات اصلی آن محتوا بپردازید و محتوای جدیدی ایجاد کنید . این خلاصه نویسی خود می تواند محتوای پربازدیدی برای وب سایت شما باشد .


6-جذب نظرات ارسالی کاربر
خواندن داستان های واقعی انسان ها خوشحال خواهد کرد . انتشار موارد واقعی  نه تنها به ایجاد وفاداری و اعتماد کمک می کند، بلکه به اشتراک گذاری آنها را افزایش می دهد و در نتیجه افراد را به کسب و کار شما هدایت می کند. برای این کار می توانید مسابقاتی راه اندازی کنید مثلا افراد از تجربیاتشان در رابطه با کالاها و خدمات شما بنویسند و یا تصاویری از استفاده از آنها برایتان ارسال کنند . 
بیان این تجربیات از دید کاربرانتان می تواند منبع تولید محتوای خوبی در آینده باشد .  
علاوه بر آن می تواند اعتماد سایر کاربران را به خدمات شما افزایش دهد .


7- نویسندگان مهمان
محتوا گذاری را تنها به تیم خود محدود نکنید . از کاربران بخواهید تا محتواهای خود را با شما به اشتراک بگذارند و آنها را در سایت خود منتشر کنید . افراد زیادی خوشحال می شوند بصورت رایگان برای شما تولید محتوا داشته باشند .
این کار محبوبیت سایت شما را افزایش می دهد.  
شما می توانید محتوای ارسالی کاربران را با نام و تصویر آن ها منتشر کنید . این می تواند یک روش موثر برای دریافت محتوای جدید باشد و حتی آشنایان و دوستان این نویسندگان مهمان ، از بازدیدکنندگان وب شما خواهند شد .



8- نقل قول کنید .
در بیان محتوای خود از صاحب نظران دیگر درآن حیطه نقل قول هایی داشته باشید . این نقل قول ها به نوشته شما هویت بیشتری می دهد و باعث افزایش اعتبار آن می شوند . 

چگونه تولید محتوا کنیم

9- محتوای بصری
کاربران عاشق تصاویر هستند . در محتوای خود از تصویر استفاده کنید و در صورت امکان از ویدئو یا صوت استفاده کنید . اینگونه محتوای شما بهتر در ذهن کاربران می ماند و فهم دقیقتری از موضوع را در اختیار آنها قرار می دهد . 

در پایان !
بهترین نکته ای که از موارد بالا می توانید بدست آورید ، شناخت مخاطبان است .
مخاطبان را بشناسید ، نیاز های آنها را بسنجید . خود را جای آنها قرار دهید ، سوال کنید و پاسخ دهید . 
محتوای با کیفیت تولید کنید و دائما وب سایت خود را بروز نگه دارید . اینگونه می توانید مخاطبان بیشتر و وفادارتری را برای مطالب خود جمع آوری نمایید .
با افزایش بازدید کاربران از سایت شما ، موتورهای جستجو نیز به سایت شما علاقه مند می شوند و شما را در سرچ های خود به کاربران دیگر نمایش می دهند و اینگونه سئوی سایت خود را نیز ارتقا می دهید .
 اما دقت کنید همه این نکات زمانی به کار می رود که شما سایت داشته باشید !
اگر هنوز سایت خود را راه اندازی نکرده اید همین الان اقدام کنید ...