گوگل ترندز چیست؟

گوگل ترندز چیست؟
چگونه بهترین کلمات کلیدی را برای سایت خود انتخاب می کنید؟
آیا کاربرد گوگل ترندز در بهبود سئوی سایت را می دانید؟
آیا می دانید قابلیت های  گوگل ترندز چیست؟
آموزش استفاده از گوگل ترندز


یکی از ابزار هایی که به ما در بهبود وضعیت سئوی سایت کمک می کند ، گوگل ترندز (google trends) است. این ابزار بین سال های 2006 و 2007 توسط شرکت گوگل به بازار جهانی عرضه شد. Trend به معنای روند است و گوگل ترندز روند جستجوی واژه های مختلف در موتور جستجوی گوگل را نمایش می دهد. در این ابزار می توانید مباحث مورد علاقه افراد در سراسر دنیا را پیدا کرده و مقایسه کنید.



گوگل ترندز به ما نشان می دهد که عموم مردم خواهان چه چیز هایی هستند و چه نیاز هایی دارند و نوع خواسته هایشان در طول زمان دست خوش چه تغییراتی شده است. این ابزار به ما کمک می کند تا بتوانیم تحلیلی از بازار کار و یا موضوع مورد بررسی خود به دست آوریم.

اما چطور گوگل ترندز به سئو ربط پیدا می کند؟

این ابزار با کلمات کلیدی کار می کند. کلمات کلیدی یکی از مولفه های مهم و تاثیرگذار بر سئو هستند. زمانی که شما گرایش های افراد جامعه خود را به موضوع مورد نظرتان متوجه می شوید ، می توانید کلمات کلیدی مناسب تر ، پرکاربردتر و مطابق نیاز های روز را برای مطالب و سایت خود درج کنید.

استفاده از گوگل ترندز بسیار ساده است و قابلیت های مختلفی دارد : 
  • در نوار جستجو ، کلمه کلیدی مورد نظر خود را سرچ کنید. نموداری از میزان جستجوی کلمه مورد نظرتان بازه های زمانی مختلف نمایش داده می شود. بر اساس آن می توانید افزایش و کاهش گرایش های افراد در آن زمینه را در طول زمان تحلیل کنید. همچنین بدان جهت که اکثر صنایع فصلی هستند و برخی از فصول سال کاربرد و تقاضای بیشتری دارند ، شما با تحلیل این داده های زمانی می توانید استراتژی کاری خود را تعیین کنید. 
توجه داشته باشید که حتما در نواری که بالای نمودار قرار دارد ، روی فیلتر انتخاب کشور کلیک کرده و ایران را انتخاب کنید و یا هر کشوری که مد نظرتان است یا حتی نتایج را در سراسر جهان مشاهده کنید. 
 
انتخاب کشور در گوگل ترندز
 
نمودار بازه زمانی گوگل ترندز
 
  • شما در گوگل ترندز امکان مقایسه پنج کلمه کلیدی را به صورت همزمان بر روی یک نمودار دارید. از طریق گزینه مقایسه (بالای صفحه) که در کنار عبارت جستجوی شما قرار دارد ، می توانید کلمات کلیدی دیگری اضافه کرده و در نهایت با یکدیگر مقایسه کنید. این امکان به خصوص در زمانی می تواند کاربرد داشته باشد که برای استفاده از کلمات کلیدی در سایت خود ، بین چند مورد تردید دارید.  
مقایسه کلمات کلیدی در گوگل ترندز  
 
  • در نواری که بالای نمودار بازه زمانی قرار دارد ، می توانید فیلتر مورد نظر خود را بر کلمه کلیدی جستجو شده اعمال کنید. فیلتر نوع جستجو (صفحات وب ، تصاویر ، اخبار ، محصول ، یوتیوب) ، فیلتر منطقه جستجو (می توانید نتایج را محدود به کشوری خاص نمایید) ، فیلتر بازه زمانی جستجو (این که می خواهید نمودار زمانی کلمه مورد نظر خود را در چه بازه زمانی مشاهده کنید. ساعت گذشته ، هفته اخیر ، هفت روز گذشته ، سال گذشته و ...) ، فیلتر موضوعی جستجو (مواردی مانند هنر ، تجارت ، رایانه ، غذا ، اتومبیل و ...) 
فیلتر های گوگل ترندز
  • نمودار "جستجو بر اساس منطقه جغرافیایی" که بعد از نمودار زمانی قرار دارد ، میزان استقبال مناطق مختلف جهان و شهر های کشور خودتان را از کلمه کلیدی مورد نظرتان نشان می دهد. بر اساس این نمودار شما خواسته ها و میزان اقبال جامعه هدف خود را در می یابید. 
 
منطقه جغرافیایی در گوگل ترندز
 
  • در قسمت جستجوها و موضوعات مرتبط  ، کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط با جستجوی انجام شده ، به شما پیشنهاد می شود. 
جستجو ها و موضوعات مرتبط در گوگل ترندز
 
  • در صفحه اصلی سایت گوگل ترندز چند کلمه کلیدی دیده می شود که این کلمات همان عباراتی هستند که در ساعات گذشته توسط کاربران اینترنتی پرجستجو بوده اند. 


گوگل ترندزابرازی هوشمند است که شما را با مخاطبینتان و نوع علائق و نیاز های آنان آشنا می کند. شما با این ابزار اطلاعاتی به روز از خواسته های مخاطبین خود به دست می آورید و بر اساس آن تولید محتوا کرده و کلمات کلیدی مناسب انتخاب می کنید. 
چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنیم ؟